Har du några frågor? Hör av dig +46 79 304 09 12

Bokföring för tidigare perioder

Bokföring för tidigare perioder

Om tjänsten

Är din bokföring för tidigare perioder ofullständig eller felaktigt hanterad? Företag stöter på detta problem av olika anledningar, såsom driftstopp, bristande bokföringsövervakning, förlust av en bokförare eller andra omständigheter. Vårt team är redo att hantera bokföringen för tidigare perioder professionellt och, om nödvändigt, upprätta de relevanta finansiella rapporterna.

“Catch up”-tjänsten är avsedd för kunder som har stött på svårigheter med bokföringen på grund av olika faktorer. Denna tjänst är dyrare än standardbokföringstjänster, eftersom den kräver ytterligare timmar från vår personal. Vi kommer att slutföra arbetet inom 4 veckor, förutsatt att alla nödvändiga förutsättningar är uppfyllda.

Villkor:

  • Antalet dokument får inte överstiga 500 stycken;
  • Utdrag från bankkonton måste tillhandahållas;
  • Om företaget tidigare har bedrivit affärsverksamhet, måste en balanserad testbalans/SIE-fil lämnas in;
  • Alla nödvändiga dokument måste tillhandahållas för att identifiera alla transaktioner som återspeglas i bankkontoutdragen;
  • Vid behov ska du kunna ge kortfattade förklaringar för att klargöra specifika dokuments natur;
  • Lägsta avgift för denna tjänst är 6000 SEK + moms, betalas i förskott.

Bra att veta:

  • Kontantuttag utan dokumentation kommer att behandlas som privata uttag, vilket kan öka den skattepliktiga inkomsten;
  • Kontantinkomster utan dokumentation kan även resultera i högre skattepliktiga belopp;
  • Om ett kontoutdrag (och transaktionsdetaljer) för den relevanta perioden inte tillhandahålls, kommer vi inte att kunna bearbeta din bokföring korrekt;
  • Om balansrapporten (eller SIE-fil) saknas, men företaget hade verksamhet före den period vi arbetar med, kommer vi inte att kunna bearbeta din bokföring.

Eventuella fel/brister på ditt bokföringsunderlag

Om det skulle förekomma fel eller brister i de bokföringsunderlag som du skickar in, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig. Sådana meddelanden måste besvaras inom 3 arbetsdagar. Om inget svar mottas inom denna tid kommer vi att genomföra uppdraget i enlighet med god redovisningssed och Reko.

I de fall där vi inte kan fullfölja uppdraget, kommer minimibeloppet inte att återbetalas. Vi rekommenderar därför att du beställer tjänsten endast när du är säker på att du kan leverera fullständiga och korrekta bokföringsunderlag.

Ką mes pateikiame Jums?

Vad vi leverar till dig

Vi kommer att skicka de förberedda deklarationerna och, om nödvändigt, de finansiella rapporterna för ert godkännande via e-post. Dessutom kommer vi att tillhandahålla instruktioner för hur de ska lämnas in till relevanta myndigheter (Skatteverket, Bolagsverket). Om vi har teknisk kapacitet kommer vi att lämna in deklarationerna elektroniskt efter ert godkännande.

Om du har några frågor, skriv till oss.